torsdag, juli 05, 2012

Läst i tidningen...

"En död i bilexplosion
Strax efter 22-tiden i går kväll skakades samhället Vargön av en explosion i en bil.
I bilen hittades en innebränd person – med ett verktyg i bröstet.
Nu misstänker polisen att personen mördats."

"Man skjuten i Rågsved"


"Man skjuten till döds i Göteborg
I natt sköts en ung man till döds i Göteborg. Nu har två män anhållits misstänka för brott"
"Den avliden mannen är känd av polisen sedan tidigare"

Männen inblandade i detta är födda 89, 88 och 91. Läser en bok nu som heter "Maffiakrig - Nio avrättade män och staden de levde i" skriver av Tobias Barkman och Joakim Palmkvist.
Jag kan rekomendera er att läsa denna bok.

Jag tycker att det är väldigt intressant att läsa såna här böcker som handlar iom det "RIKTIGA" livet det verkliga livet liksom. Självklart är kanske inte allt som skriv helt sanningenligt och det kanske det inte kan vara heller. Det som jag tänkt på när jag läst är att ord som "gängrelaterat" "en uppgörelse i den undre världen" ofta ofta ofta eller alltid finns med.  

Nåja det vara bara en lite parantes idag för jag hörde att detta hänt på radion så när jag kom till jobbet så läste jag det på aftonbladet.se och ja jag kan väl bara konstatera att om det dessa tre fallen varit med i en bok så hade även här uttryck som "gängrelaterat" och "en uppgörelse i den undre världen" varit med.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar