fredag, mars 13, 2015

Fabuls Friday den 13onde.....

Ligister i byn hemma.
Klotter på skolan, sönderkörd grusplan, inbrottsförsök i affären och nu såg jag att de vänt på hastighetsskyltarna så när du kör in i byn är det 80 och när du kör ut ur byn är det 50. Pojk sträck säkert men det blir så jädrans tråkigt när det blir så mycket på en gång, detta är ju inom loppet av en vecka. Polisen är underrättad i alla fall, sen tror inte jag att vi kommer se speciellt mycket av dem tyvärr.
 
Igår bakade jag när kidsen lagt sig, mannen i mitt liv skulle bjuda på fika idag
 


Sockerkaksbotten, lätt vispad grädde med florsocker i och färska jordbuggar, den såg väldigt god ut och jag tror att den var god också, för den är slut.
 
Helg igen, ibland undrar jag varför jag inte hinner med att göra det  jag ska, men jag vet nu varför, jag och tiden är inte synkade, jag måste ta och speeda upp mig lite och det skulle sitta fin fint om tiden kunde ta och lugna ner sig lite. Jag har hur mycket som helst att göra till i morgon, båda barnens rum måste städas, det ser ut som om en tornado gått igenom rummen.
Vi ska fira min födelsedag i all enkelhet. lite mat, lite kaka och lite melodifestival.
 
 
Recept hittar du HÄR
Bilden är lånad på coop.se


 
Jag var i väg en sväng igår och kollade på resväska, skulle verkligen behöva en i mellanklassen typ kanske 60-70 liter, när man ska vara iväg 4-5 dagar behöver man ju har lite saker med sig, bara necessären tar ju halva väskan. En resväska behöver jag helt klart.
 
 
 
Jag, idag på morgonen, precis satt mig i stolen för att logga in och börja jobba.
Nu ska denna frun ta tag i sitt hem, packa upp matkassar och plocka legobitar med ett vinglas i handen.
 
Ha en wonderful helg
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar