onsdag, augusti 30, 2017

Inspo till barnrum

Ja eller till barn och barn men till 9 åring med egen smak och eget tycke.
Hon vet vad hon vill.
 
Men jag tänker så här och det gör hon också. Hon är väldigt flickig till utseendet och i sin framtoning men väldigt pojkig annars.
 
Hon är väldigt bestämd med hur det ska vara och hur hon vill ha det.
 
Men jag tänker så här:
Säng hämtar vi ikväll, en dagbädd i metallrör, precis en sån som hon vill ha, hon har tidigare haft en loftsäng men sover inte bra i den säger hon och då hittade jag en bättre begagnad för 500 kr.
 
Smutsrosa mattor på golvet, två tänker jag, för hennes rum är ganska stort, ett av de största i huset faktisk.
Över sängen tänker jag vita hyllor för böcker och annat. två eller tre av den nedan skulle passa bra på väggen ovanför sängen. Svarta krukor i fönstret och ett ljust golv i grått.
bild lånad från IKEA


Bild lånad från IKEA


Bild lånad från IKEA


Bild lånad från IKEA

Nån typ av tapet ska hon ju berikas med också så klart och jag tänker grått och rosa.
Grått på stora delar av väggen men att vi bryter av med tre vårder med rosa, bara för att det ska hända nått. Jag har inte presenterat detta för henne än men ska göra det snart
Lånad bild från Rusta


Lånad bild från Rusta
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar