onsdag, oktober 13, 2010

En riktig höstdag

är det idag tycker jag nog allt.
sitter har och fnissar lite åt min kära kompis Fröken E och hennes blogginlägg idag...*fniss* tack för att du är så underbar!
Annars är allt lugnt och då menar jag verkligen LUGNT. Ja ja jag sitter på jobbet och fuskar lite nu men det är ju inte överdrivet mycket att göra så jag tar mig friheten att göra det. Uuppss, nu ringer det....
sååå....jo som sagt, på lördag är det kalas hos kusinen i Nybro, ska bli mysigt att träffa dem....Har varit och köpt lite presenter till honom.

Min kära kollega fru M kom med ett jättebra försllag idag och det var att gå på Sound of Music, den skulle jag verkligen vilja se alltså musikalen, filmen har jag sett otaliga gånger.

Nyhet idag är bankrånet i Alvesta, stackars dem som jobbar där, lider verkligen med dem tur att ingen blev skadad fysiskt iallafall.

Uppdatering ang jakten för er som vill veta. Dem är klara de har skjutit tre stora och nu är det kalvjakten som är kvar. Grimmse fick vara med båda dagarna men inte så mycket tyvärr, hans lill tass pallade inte trycket så nu ska ha få vila i några veckor och sedan ge sig ut på kalvjakt. Hoppas verkligen att Hampus får skjuta för honom i år.

Nu när alla vet så kan jag ju passa på att berätta att Cornelia ska få en kusin en liten Ofelia blir det nog...Ja en tjej är det men namnet är väl inte spikat men honhar alltid sagt att Ofelia ska min dotter heta. ja det är min mellersta syster som väntar. Det ska bli så kul och det som är mest spännanden är att det är beräknat till hennes födesedag :) vi får väl se om om prickar in det eller kanske till och med min. Den som väntar på nått gott :)

Nu är det dags att jobba lite igen. Kom ihåg Bonde söker fru idag.
ha en underbar onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar