söndag, december 05, 2010

2:a advent

jaaa, bara 19 dagar kvar till julafton. Barnens julklappar är klara och ja det är förresent svärföräldrarnas oxå, i är blir det bara nått litet till dem, jag lägger ner lite mer krut på inslagningen istället :) svärisarnas klappar alltså, ja iof så blir det "bara" tre klappar var till kussarna oxå men det blir mkt bra julklappar tycker jag.

Vad har hänt i helgen?
Fredag kväll: då gjorde vi pannkakor och senare på drack vi varm choklad med minttu jag och mannen. Lilla C sov...och igår så städede jag och tvättade Vi var ingenstans igå och det var verkligen skönt. Fick en hel del gjort hemma och det behövs för kommande helger är det mycket att stå i så...nä jag är inte klar med julpyntandet men det gör inte så mycket, jag har komit en bra bit på vägen. Senar dags att börja titta på gran oxå, jag skulle vilja ha riktigt gamla julgrankulor. ska söka lite på nätet tänkte jag. Jag vill ha sånna som mormor har, svårt att få tag på för nu när man tittar i butikerna så är det sååå mycket kitsch oc det är väl inte min grej riktigt. Ja idag har vi varit och tittat på usinen när han har haft avslutning på gympan och sen var vi och fikade hos faster och nu är Hampus iväg och tittar på Humbles i kyrkan. Det är säkert hur bra som helst men det hade blivit försent för lilla C, man måste ju tänka på att det är en dag i morgon oxå.

Ja och nu snöar det igen, det är bara nån minusgrad ute oxå så det ä kramsnö....
Jag skulle vilja hitta nått att ha på mig på julafton och nyårsafton oxå, men det är inte så lätt. Snart dags att krypa ner i sängen oxå. Vovvsingen han bara sover, han vill inte ens äta upp sin mat, kanske han gör det när husse kommer hem. I morgon är det mammas födelsedag, Ett jättestort grattis önskar vi. Det är även Joannas födelsedag och vi önskar ju så klart ett jättestort grattis även til dig söta du.

Ha en sköön söndags kväll av det som återstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar