tisdag, november 26, 2013

Att ha haft en underbar dag.

Jag och flickorna började dagen med en brasa, älskar vår kamin, en av de bästa investeringarna. 


Efter att mannen vaknat så år vi frukost och C gjorde sig i ordning för dagis. Jag har köpt en ny cd-saga med Astrid Lindgrens älskade jul med Pippi, Madicken och Lotta. Helt underbar så den lyssnade vi på i bilen till dagis.


När jag kom hem packade jag ner den andra lilla hönan i vagnen  och tog med hunden på promenad, i detta ljuvligt underbara väder. Hade kunnat gå hur långt som helst idag men jag var tvungen att gå hem och fixa med middag till snickaren (mammas särbo) som är här och hjälper oss lite med fönstrens. H känner att han måste hjälpa sin pappa i skogen och det förstår jag. Det blåste ner  en hel del för honom.

Bakade en saffrans kaka idag till fikat, den blev saftig och god. 


Nu ikväll har jag hängt upp mina stora fina vita stjärnor. Hinner som inte annars för i morgon drar vi till stan och hjälper mamma med den sista städningen innan besiktningen och på kvällen är det gympa för C. Torsdag är ju som alla torsdagar först Vagga Gunga Gå för L och mig och sen hem och äta lite sen hämta C på dagis och hem och äta lite och sen är det Bästisarna  för henne och fredag är det flyttdag för mamma och lördag ska vi till Bro för att mysa med pepparkaksbak och julpyssel. Så som ni kanske förstår så måste jag börja tidigt.

Kram Lina
❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar