söndag, september 14, 2014

Helg på herrgården

I en fantastisk herrgårdsmiljö har jag tillbringat min helg.


Pelare, kristallkronor och silverbestick.
Orangeri, örtträdgård och sjön precis utanför.



Carl von Linne' har berättat om sitt livsverk och sina äventyr och sin favoritblomma Linnean, en blomma som han har på sin porträtt för att vi ska veta vem det är. Så nästa gång du ser en gubbe med en linnea så vet du att det är Carl von Linne' som är avbildad.

En fantastisk helg här på herrgården i Möckelsnäs. Herrgården med stora salar, stuckatur i taket och härliga eldstäder



En herrgård som på ena sidan har sjön Möckeln som granne och på andra sidan har en underbar bokskog med naturstigar. 

Nä, jag har inte varit här på nån hälsoresa på det viset. Men ändå en hälsoresa för själen, jag har varit på kickoff med trevliga arbetskamrater. Vi har haft utbildningar och aktiviteter, lekar och allvar i en salig blandning. 

Jag har haft en underbar helg på en herrgård precis intill Möckelns strand.

Kram Lina
❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar