fredag, december 19, 2014

2014.12.19

Det är några dagar kvar till jul men ännu har inte julkänslan infunnit sig, vet inte om det beror på avsaknaden av snö eller vad det är men det känns inte som om det är jul, jag har inte fixat skinkan eller kokat julgodis eller fixat julkort typ, jo några stycken men det blir en ostrukturerad jul och så brukar jag inte ha det.
 
Hoppas att jag kan få in granen i helgen och klä den, för barnens skull i alla fall, ja jo för min också, jag älskar allt som har med jul att göra förutom själva julafton, den dagen kan jag vara utan, men alla förberedelser innan jul. Det är nog det som gör att jag inte har någon julkänsla, att jag inte har kommit igång med dem. I helgen får jag ta ett ryck helt klart, finns det nått godare än nygrilijerad varm skinka på knäckebröd med senap på och en god julöl, eller nykokt risgrynsgröt?
 
Men sen å andra sidan så är ju julafton en underbar dag om jag tittat på dina fina flickor. Det är helt underbart att se förväntan och lite pirr hos dem när de vaknar på morgonen och undra är stor om tomten har varit hos dem (det har han ju alltid) Men just den känslan jag kan se att de har inom sig, den gör mig alldeles varm i hela kroppen.
 
Eller när Tomten kommer på kvällen med resten av julklapparna och jag får sitta ner på golvet med dem och vara med när de öppnar sina klappar och man hör små "åhhh" och "jaaaa" det är ju också helt underbart.
 
Men innan dessa underbara känslor kör vi en helg för förberedelser i 190.
 
Kram Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar