torsdag, januari 16, 2014

Två födelsedagar coming up

Snart dags att ha födelsedagskalas i huset.
Lova fyller 1 år, fattar ni, 1 år, vart tog det året vägen? Hon ska snart skolas in på dagis också och jag ska snart börja jobba.
H fyller 35 år dagen efter så det blir kalas hela helgen då i februari, måste fixa lite födelsedagspresenter.
 
Det blir Lovas första födelsedagskalas, ska nog önska mig en servis till henne oxå, Cornelia sparar på en så det vore väl  bra om Lova också kunde göra det. Cornelias har Swedish Grace från Rörstrand, den vackraste servis som finns. Snö heter hennes och jag skulle kanske köpa den till Lova också. Får fundera lite på det, Rörstrand har många fina.
Cornelias sista födelsedag med sin morfar fick hon delar till servisen och då skickade han även med vad han hade gett henne tidigare, så här i efterhand så kan man ju tänka att han redan då hade gett upp hoppet om livet, för varför skulle han annars ha skickat med den, men det kan också vara så att ha hade lappen med sig när han handlade och att den följde med av bara farten. Jag väljer att tro på det sista faktiskt även om det ibland inte känns så.
 
H ska få en klocka av mig tror jag, Efva Attling och Mikael Persbrandt har designat en klockan som är skitsnygg. Vet att han tycker att den är för dyr men jag kanske tycker att han är värd den så jag ska ta mig in till stan och kolla på den tänkte jag. SoHo har många fina märken så det får blir en tripp dit snart.
 
Michel/Steel
 
 
Vet inte vad jag ska bjuda på för mat, Lax och potatis kanske, ja det blir kanske en repris från nyår. Eller så hittar jag på något annat. Tårta får det bli i alla fall, varsin ska de få, Lovas tårta har jag redan klar i huvudet så som den ska se ut, men vad H ska få vet jag inte än.
 
Vi åker till Gekås den 26 januari och då ska Lovas och i alla fall delar av Cornelias födelsedagspresenter inhandlas, ja och så lite till mamman också om hon hittar något.
 
Tiden rusar, nu är det dags att hämta hem Sessan från dagis.
 
Ha en fin dag
 
Kram Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar