fredag, juni 05, 2015

Att snart kunna ta lite helg

Fredag igen, bara en vecka kvar till skolorna slutar och sol bad och bus väntar. Ja idag har det varit soligt och varmt, kunnat sitta ute och fika till och med och utan jacka dessutom.
 
Idag på morgonen hände de äntligen, som hon väntat min sessa, tanden är tappad. Den har varit lös i evigheter, nu tror jag snart att hon har tappat de tänder hon ska tappa.
 
Ikväll är det min tur att sitta i Badhuset, det kommer som en trevlig överraskning varje gång, att man inte kan ha bättre koll kan jag tycka. nåväl det är jag o Sessan som ska vara där ikväll, den lilla hönan får vara hemma med pappa och förbereda för kaninen Charlie som kommer i morgon.
Så det blev varken IKEA eller Rusta för min del denna fredagen, kanske att vi hinner dit på söndag, alla fall till Rusta och köpa lite nya utemöbler.
 
Det finns så mycket jag vill göra hemma, mysa till det med soffor, kuddar och sköna pallar med brickor och ljus.
Har en stor inköpslista på IKEA på en solsäng, myggnät i form av en sänghimmel och lite annat smått och gott som skulle göra mysfaktorn hög. Stora krukor med gärs och blommor i en salig blandning och så familjen så klart.
 
Fredag idag alltså, imorgon kommer kaninen en röd angorakille som ska heta Charlie, han har fått nya matskålar, sele med koppel, kloklipp, borste, ny bur med lekhage och så mat så klart. vad gör man inte för en ny liten familjemedlem. han ska bo ute men är såklart välkommen in i bland .
 
I morgon är det även Sveriges nationaldag. Inget som vi brukar fira men lite grill på kvällen blir det med all säkerhet som inte maken är för trött efter sin MC-utflykt.
 
Dags att ta sig an Badhuset nu till kvällen, sen hem och mysa lite i soffan.
 
Önskar en fin helg!
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar