söndag, juni 21, 2015

Att ha höstkänsla i Juni



 
Ja jag vet inte, igår kväll när jag och min stora kärlek satt och pillade i oss lite räkor och avokado med rostat bröd och massor med majonnäs så tittade jag ut genom fönstret bort mot kohagen och fick känslan av att det var augusti, en tidig morgon i augusti när det är fuktigt fast varmt och dimman ligger tätt över hagen. 
 
Men det var ju en kväll i juni, precis efter midsommarhelgen, en tid som ska vara varm och torr och full med salta bad och solbrända ben, men det har vi inte mycket av än, ja jag säger n för jag räknar verkligen med att solen och värmen ska komma nu.
 
Nu är det slut på ledigheten och en ny arbetsvecka väntar. 5 dagar innan semester och sommarlov börjar, 5 dagar innan värmen kommer, 5 dagar till sen är det dags att sätta upp poolen, ta fram kubben och krocketen.
5 dagar.
 
Men först 5 dagars arbete, förskola och fritids.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar