måndag, januari 04, 2016

Årskrönikan 2015/2016 (del 2)

 
 
 
Maj:
 
I maj åker jag och maken till Göteborg för att fira vår bröllopsdag och så ska han ju springa Göteborgsvarvet som han gjort två ggr tidigare. Loppet går jättebra och han förbättrar sin tid med flera minuter. Vi firar inte vår bröllopsdag jättemycket men vi är ute och äter med vänner på italienska restauranger.



2016 05 20 har vi varit man och hustru i 10 år, det är ju värt att fira.
 
 

 
När vi kommer hem så är det dags att fira lillasyster som fyller 29 år och att hämta flickorna som bott hos henne denna fina helg. Hon har haft fullt  upp med att köra på olika aktiviteter.
Det har varit födelsedagskalas och det har varit dans. Vad gjorde vi utan henne. Gudmor till C och världens bästa moster till flickorna.
 
Juni:
 
Denna kalla kalla månad, det var mer som höst än sommar.
Men trots allt så var det juni och snart dags för skolavslutningar, student, besök i Køge och midsommar. I Køge var jag i början på juni och hälsade på kollegorna på kontoret. Ett trevligt besök även om resan var tråkig. På kvällen när jag kom hem var det studentfirande i granngården, trevligt som vanligt och massa god mat. Midsommar firade vi i Halmstad hos syrran och hennes familj. Regnigt men trevligt och där är det alltid god mat och god dricka och halvt galna upptåg.
 
tidig morgon i juni 2015, kallt som satan
 


Midsommarfirande i Frennarp, mycket folk, lotteri, ponnyridning och så
traditionell dans runt midsommarstången


bilden är tagen på en stenig strand i Halmstad, hit far vi varje sommar.
Så underbart vackert är det här


L och C en junimorgon på väg till förskolan och skolan.
Fina fina flickor. Vad jag älskar er.



Bilden är tagen en urtidig morgon på stationen i Lessebo.
Här väntar jag på tåget till Köpenhamn


Vackert tak på Köpenhamns Centralstation i väntar på att få åka hem. Kommer i håg att jag tyckte det var lite läskigt att åka tåget själv då de varnade för ficktjuvar på tåget, Vågade inte somna, satt och höll krampaktigt i min väska med dator och telefon i.

Juli:

Jag och flickorna drara till Öland för att bada i havet och för att hälsa på syrran som är där f
ör dansbandsveckan. det blir en varm och alldeles underbar dag men mycket sol och bad och glass. Jag ville verkligen inte lämna ön denna dag. Men vi for hem för att ta hand om pappan som varit i renoveringstagen länge och väl.
Vi passar också på att fira faster som fyller 40 år och vi får också trevligt besök från Skåne som resulterar i både besök på Astrid Lindgrens Värld och så ett besök på Kosta Älgpark

Juli är även den månaden som jag numera också minns min underbara pappa lite extra, jag tänker fortfarande på honeom varje dag även om den nu är 4 år sedan han gick bort.


Här vid havet på Öland, underbart varmt och skönt.


Ölandsbron, den känslan som kommer i hela kroppen när jag passerar över
går inte att beskriva. Den är bara underbar,

Gavlarna på G att bli rena från tegel.

Ett härligt besök på Astird Lindgrens Värld med fina vänner.

På sin regniga semester blir maken trött och slänger ut badrummet på övervåningen.
Tror att han är rastlös mest.


Augusti/ September:

Jag och flickorna drar till Halmstad över helgen och lämnar maken hemma med husrenovering och hund.
Nu är det sommar på riktigt och vi njuter som tusan över att vara lediga och bara vara.

Renoveringen fortsätter och det är varmt som tusan.
Vi gör små utflykter som att besöka Eriksberg bland annat, där vi får se både vildsvin, vicenter, hjortar och mufflon, eller äta glass i Växjö och lyssna på Norlie och KKV. Väldigt uppskattat av både oss och barnen.

Sen i slutet på augusti så är det dags att börja jobba igen och C början första klass, fatta första dagen is kolen är ju jättestort och hennes pappa var där och stöttade. Hon var så fin i sin skolväska där hon stod och väntade på skolbussen på morgonen. Min fina Sessa har börjat skolan.

September rullar på med renoveringar både ute och inne.



 
 
 
 








 
Kram Lina
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar