lördag, november 26, 2016

Att stöpa ljus


Det är inte första gången jag stöper ljus, det gjorde vi i några år när min svärfar levde och det var verkligen något som jag såg framemot varje år.

Men det är första gången jag stöper annat än raka "vanliga" ljus. 

Igår var jag och ett gäng tjejer och stöpte ljus i ett stall på en gård inte så långt från där jag bor. 

Tjejen som vi var hos har inrett det gamla stallet till en perfekt plats att stöpa ljus på. Hon och hennes lillasyster knyter och läder mallarna till ljusen och stöper själva och har till försäljning. Igår hade jag turen att få vara med om detta. Jisses vad kul det var. Fick ju beslutsångest så klart innan jag nedtämde mig för vad jag skulle göra. 

Ni ser mina alster nedan. Och så två bilder på andra ljuskreationer. Vilka skapelser de har gjort.

Nu är mina ljus på plats och jag är väldigt nöjd med dessa.








Tack som tusan Camilla och Jennie för en väldans trevlig kväll.

Kram Lina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar