lördag, juli 15, 2017

Victorialoppet 2017

Åhhh det blev en tripp till Borgholm igen.
Utslagen gick ner med tabletten och har inte kommit tillbaka.
Så vi packade in oss i bilen igen och for över bron och se tog jag och flickorna och gick ner till Borgholm, köpte glass och tog bästa plasten för att se och heja på pappa Hampus.
 

 
Åhh du underbara ö.
Det var god glass och vi var även inne och köpte nya Fidget Spinners och så var vi inne i min butik, som jag alltid besökte som barn när vi var här på ön varje sommar med mormor och morfar och mamma och pappa. 2-3 veckor varje sommar. Älskar denna ö så mycket.
Så mycket fina minnen men besök i kyrkan på söndagar med morfar. Att varje hämta vatten i spannar innan vi hade vatten och toalett i stugan, Att besöka den gula kiosken i hörnan innan centrum för att köpa kvällstidning och glass eller godis till morfar. Att gå barfota ner för grusvägen till "sjön" (havet) för att bada och bada och bada och sedan springa hem för att äta lite lunch för att sedan springa ner igen och fortsätta bada med de nyvunna kompisarna som bodde på campingen.
 
Ja ni hör ju vad denna ön betyder.
Den är till för att älskas och det gör jag av hela mitt hjärta.
 
Nån gång ska jag köa mig en liten stuga utanför Borgholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar