torsdag, juli 22, 2010

Inga bilder idag men dock en liten uppdatering...

...om vad som har hänt. Jag har min 2a veck nu och det är helt underbart med semester och vädreta har verkligen varit bra och kommer att fortsätta så oxå enl TV och dem tror vi ju på :) Vad har då hänt dessa veckorna? Ja nu ska vi se,
Vecka 1: måndag, då var vi hemma och bara hemma och gosade och tog igen oss efter 90 års kalaset på Öland, min älskade mormor bjöd till kalas på Halltoprs Gästgiveri
Tisdag: Hemma och badade och hade det bra.
Onsdag: Då var vi med mormor och W i Hovmantorp på Gökaskratt och badade hela dagen. Jag har inte varit på gökaskratt på...ja 17 år? Kan det verkligen stämma? Ja det kan det, men men det ser likadant ut som alltid, dock kan jag inte komma ihåg att det var så låååååånggrunt. Cornelia tyckte om det iallafall och Rottnen var varm.
Torsdag: Då var vi i Växjö hela dagen, Cornelia var och klippte sig på eftermiddagen och sen var vi och åt tacos hos K och J. Alltid lika nice och så fick ju lilla C hälsa på Dixie oxå, en av de sötaset kattungar jag sett.
Fredag: Hemma och donade till 16,00 sen hjälpte vi faster C med dukningen inför den stora dagen.
Lördag: BRÖLLOP med blixtar och dunder, C var så fantastiskt vacker och M så stilig! Bröllopet fick tyvärr hållas inomhus annars var det planerat för ett utomhusbröllop men väderguden var inte med oss denna dag men det var fint även i kyrkan och Maria sjunger gudomligt fint. Tack igen för att vi fick vara med och dela allt detta med er!!!! och et STORT tack till K och J för att ni alltid ställer upp för Cornelia :)
Söndag, ja då var vi på IKEA, jag min kära syster och lilla C så klart.

Vecka 2
Måndag: Pappa Hampus första dag - ingen speciellt
Tisdag: Hemma hela dagen och donade.Grillkväll hos farmor och farfar och även kusinerna kom en stund,H var även iväg och handlade virke till sandlådan
Onsdag: En heldag i Backaryd med pappa H:s kusiner och kusinbarn 10 st om jag räknade rätt och det tror jag att jag gjort. Vi fickade på Eva underbara bullar och sen väntade bad i Anksjön och sen grillades det korv och hamburgare. En väldigt trevlig dag.
Torsdag: Ja idag har vi varit med farmnor i Emmaboda först handlade vi och sen var vi och vattnade på gravarna. Medans H byggde sandlåda och den bli stor 1,5*1,5 meter.
Så ja vi har hunnit med en del och ändå inte allt. Vi har planerat att åka till Ölands Djurpark och även till Astrid Lindgrens Värld. Även en dag i Halmstad ska hinnas med men det får bli en helgdag. Nu ska jag se slutat på sommar med Ernst.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar