tisdag, juni 24, 2014

Att ha firat midsommar

Oj vilken härlig midsommarafton det blev, stressade som ett djur för att hinna med allt, men oj så bra det blev.


Mina sötisar i sina kransar, som jag slet med dem. 



Denna lilla underbaring gjorde jag. Jag var uppe i ottan och bakade bottnar. Jag gjorde rulltårtsbottnar, tre st, och ka massa god, kladdig vaniljcreme och söt sockrigt jordgubbssylt emellan, sen på med massa grädde och till sist på med massa massa goda, söta och saftiga jordgubbar, närmare bestämt en sådär 3 liter. Den tog nästan slut.






Midsommarstång blev det oxå, tack till H och en driven gotlänning, som tog den lilla röda traktorn och körde ner längs kanalen och högg björkar som vi kunde klä stången med, tyvärr blev det ingen traditionell dans men stången stod där reslig och fin.

Vi körde hem på kvällen sen nöjda och glada och tacksamma.

Dagen efter väntade härlig middag hos mamma och W. 

Nu är det dags att sova igen, ikväll ska jag somna till Morden i Midsomer för att i morgon vakna utvilad och pigg UTAN halsont och nästäppa.

God natt

Kram Lina
❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar