tisdag, juli 15, 2014

Victorialoppet 2014

Öland bjöd på sol och värme (som vanligt) men det hade faktiskt regnat tidigare på dagen, innan vi kom över. Det var mycket människor i Borgholm denna underbara stad. Saknar den så fort jag lämnat bron, konstigt, men Öland är verkligen något speciellt, som ett "hemma" fast det är så längesedan jag var där en längre tid, men det liksom förändras inte, havet och den salta havsluften, doften av tång och sand finns där i varje andetag man tar.

En lång dag blev det, först jobba från 6,45 till 14,00 och sen hem och hämta familjen och vidare över till Ölandet, där parkerade vi bilen och sen gick jag och flickorna en runda på stan, C köpte sig en ny bikini och så åt vi glass och hamburgare och sen tittade vi på loppet, träffade lite kompisar till C och lite andra känningar och sen mötte vi upp H i målet, en trött och svettig kärlek som var sådär nöjd med sin insats, men jag är stolt över honom i alla fall. Nästa år ska jag också vara ledig och då ska vi nog vara där nån dag extra tror jag så C får springa miniloppet och så vi riktigt kan njuta av denna underbara tillställning.

I morgon väntar ny arbetsdag för mig och en ny ledig dag för mina älsklingar, hoppas de får fint väder så de kan vara ute och leka.

Individuellt resultat - Victorialoppet 2014



326
Hampus Alfengård
J G Anderssons Söner AB
Man

Öppen klass herr 9km
19:00:34
I mål
9000 m
400 (klass)
358 (män)
463 (bana)
42:11
4:41 min/km

Mellantider

MellantidTidSträcktidTid efter
(klass)
Tempo
(min/km)
Placering
(klass)
Placering
(kön)
Placering
(bana)
Finish42:1142:11+15:414:41400358463
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar