torsdag, september 03, 2015

Att känna sorg i hjärtat

Har en bild som etsat sig fast på näthinnan på en liten pojke som ligger livlös på stranden, som i flykten från kriget har drunknat. Den bilden är så förskräcklig och hela min kropp fylls med sorg, tänk om det hade varit mina barn som flutit i land på en sandstrand i ett annat land.
Han ser så fridfull ut där han ligger, på mage.
 
Vem vinner på detta? Varför utsätter man människor för detta fasansfulla?
Vad är det för människor?
Jag har bestämt mig för att rensa bland mina barns, mina och min mans kläder och skor och skänka det jag kan. Varför ska jag ha i överflöd när det finns behövande.



Det finns många organisationer och privatpersoner som samlar in pengar och kläder och andra förnödenheter. Här kommer några exempel.

VI GÖR VAD VI KAN

RÖDA KORSET
 Akutinsamling Syrien

unicef

 
I natt sover mina barn hos mig.
 
 
Gör vad du kan!
 
Kram Lina
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar