söndag, september 27, 2015

Vilken lördag...

 
Att inte jag ligger ner raklång och chippar efter luft...
Lördagen var intensiv kan vi säga.
 
Vi började dagen/morgonen med att vi hade en kviga i trädgården. Så på med kläder och ut och ta in henne, Tur att de är snälla och inte rusar runt utan lunkar omkring som om det inte fanns några bekymmer i hela världen. Skulle kanske bli ko i mitt nästa liv, hos nån snälla bonde.
 
Sen var det dans för stor tjejen, Street Hop dansar hon och det är verkligen hur kul som helst och de har en så bra lärare, Ingemar Connerys heter han och är en ganska känd i dansvärlden, ja i alla fall, där en timme och sen vidare till sponsorträffen och fixar och dona där med grillat och tårta och sitta och vara trevlig och artig. Ja ni förstår det är inte så lätt att vara mig alltid, för ibland vill jag bara krypa upp i en stol och sitta där och inte röra mig på flera timmar.  H var och hämtade barnen sen och då åkte de på marknad och jag fick vara kvar och vara trevlig. Körde sen när matchen började, men jag hann att se det första målet som våra killar gjorde. Matchen slutade 5-2 så det  var ju bra. Det blir kval till 2:an nu om jag inte har helt fel för mig. Sen hem och tvätta till sig lite eller duscha faktiskt och på med nytt för kvällen bravader och det är väl dessa bravader som gör att jag inte ligger raklång och chippar efter luft.
Vad är livet utan fina vänner som bara finns där.
Vi åt gott och pratade i massor och så spelade vi spel, det har vi gjort i fela år tillsammans när vi har träffats. inte lika mycket sen barnen kom men nu när de nästan sköter sig själva så kan vi ta upp detta fina roliga igen.
 
 
Vårt stora hjärta med den nya peruken hon fick av sin faster på marknaden. Denna lilla stora tjej kommer bli något inom showbiz tror jag, så som hon dansar och sjunger och hittar på shower och klär ut sig. Och visst är hon fantastiskt fin.

 
Kvällen spel heter Sequence och är ett kortspel med spelplan. Urkul och lätt att fatta och att spela också. Alltså SEQUENCE. från 2-12 spelare tror jag det är man kan vara. Ett julklappstips till nån du tycker om eller som du vet gillar spel. Jag har köpt mitt på Gekås i Ullared men det finns säkert både på Maxi och City Gross och Åhléns.
 
En lördag att leva länge på.
 
Kram Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar