söndag, maj 29, 2016

Att ha firat alla mammors dag

 
Ja men då har vi firat Morsdag då..
 
Jag fick världens finaste skål i keramik av flickorna, en skål som Sessan gjort själv i skolan när de hade en skapardag. Den är så fin så fin, bild kommer när den har torkat riktigt.
 
Sen fick jag att päronträd
 
bilden är lånad av fotoaktuten
 
Ett gråpäronträd, en sort som min pappa haft bakom lagården och som är en del av min barndom. På torsdag kommer detta då det var beställningsvara hos den lokala handelsträdgården Lundens Växthus.
 
Vi firade min mamma såklart men korsordstidningar och skvallertidningar, syrenbukett och så lite söndagsmys i form av fikonmarmelad, brieost och kex. Hon bjöd på lax, nypotatis och romsås och rabarber - och jordsgubbspaj. Så gott och flickorna åt så det stod härliga till. Så skönt att våra flickor gillar lax.
 
Denna helg har även den lilla dockan slutat med blöja. Stolt som tusan över henne är jag. Bara så där och hon är liten sån att hon måste bara bestämma själv när hon ska göra nått och när hon gjort det så är det inte några problem alls.
 
Efter att vi varit hos mamma så körde vi hem och väntade in pappan och firade vi farmor på hennes dag och hon fick två undulater en blå och en grön, vilka trevliga fåglar det är.
Där blev vi bjuda på planka som hon gjort själv och det är ju så gott.
Plockmat är tacksamt och alla gillar något.
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar