fredag, maj 13, 2016

Att kunna bjussa på fredagsfika.

Att kunna bjussa på fredagsfika.
 
Visste inte vad jag skulle göra till honom men så när jag satt i soffan igår kväll så kom jag på att jag hade blåbär i frysen. Så det fick bli en sockerkaka (helt vanlig) som jag bakade i en avlång form.
 
 
Sen bredde jag på blåbärssylt på underdelen för att den skulle vara saftig och inte bli torr och så spritsade jag vaniljgrädde lite tjusigt som ni ser ovan.

 
Sedan på med överdelen och så spritsade jag resten av vaniljgrädde på och sen la jag blåbär på toppen.
den såg väldigt god ut och maken kom hem med en tomt bricka så den var nog lite god i alla fall.

 
Jag pudrade ganska mycket florsocker på bären. Snyggt och gott!

 
Så så blev den till slut, jag var nöjd och maken var nöjd.
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar