söndag, maj 08, 2016

Att kunna cykla på "riktig" cykel

 
Helt orädd är hon vår lilla hönapöna.
-pappa, jag måste ha stödjhulen på min cykel, sa hon en kväll.
det fixade så klart hennes pappa och vips så cyklade hon, så det har hon gjort hela helgen, varje dag fram och tillbaka till farmor som vi bor grannar med. Synd bara att det inte är en enskild väg där det inte kör några bilar. för bilarna som kör hemma tror att det kör på nån Europa väg. så jag vågar inte att de cyklar på vägen själva. Jag har då inte fått så mycket gjort eftersom jag har fått vara med på alla turer med cykeln.
 
Annars har vi inte gjort så mycket mer än varit i solen, badat i badhuset i fredags i och för sig och det var verkligen trevligt.
H har varit i skogen som han brukar, vet inte vad det är med honom och vindfällor men de verkar dra sig till honom för han hittar nya varje gång han är ute. så vi har inte sett så mycket at honom denna helgen heller mer än när han varit hemma och ätit, men snart är det sommar och semester och snart så börjar han på huset hemma och då är han åtminstone på hemmaplan så jag ser honom och slipper va orolig över att det ska hända honom nått. Det är ju den ständiga oron när han är själv i skogen.
 
Vi har grillat ikväll och kollat på hockeyn.
I morgon har vi bestämt att vi ska flytta plommonträdet och sen ska jag gräva upp runt de andra träden och göra fint.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar