fredag, juli 22, 2011

Blixtar och Dunder...

..dock inga magiska under. Satan i gatan vad det åskade och regnade i går natt. Grimm han la sig med huvudet undersängen, stackars vovvsingen. Idag är sista dagen på 4 veckor som jag kommer att befinna mig på jobbet och det ska bli så apskönt. Hoppas dock att denna envisa förkylning kommer att försvinna snabbare än den kom. Vi ska på kalas på söndag om skrot blir bättre i sina ögon, och jag tror att det är på bättringsvägen, ska ner på apoteket idag o höra med dem och sen är hon trög i magen oxå så jag ska se om det finns nått vi kan ge henne. Hon har fått katrinplommon i drickbarfom i pure och sen torkade katrinplommon oxå men det kommer liksom inte ut.  Igår fick hon en alvedon en supp av mig hoppas att detta hjälper.

Igår när jag kom hem från jobbet så stod där en svart Ford Focus på uppfarten, hmm tänkte jag den bilen  känner jag inte igen. När jag kom in så sitter 305 Larsson och hans dotter i köket och fikar Jisses vilken överraskning, det var verkligen hur trevligt som helst attträffa honom igen det är säkert en 6-7 år sedan sist. De bodde utanför Tingsryd nu eller de var på semester nu och hade hyrt utanför Tingsryd. Nåja det var iallafalll trevligt att träffa honom och han var sig lika, något grått hårstrå på huvudet men annars som han alltid har varit. Dennis är en lumpenkompis till Hampus och de har hållt kontakten i alla år vilket är fantastiskt roligt. Nog om det!

Idag går jag när jag är klar med mina uppgifter här , vilket som sagt ska bli APSKÖNT!!!
Vi har inget planerat för helgen mer är kalas och sen i nästa vecka är det Tingsryds marknad och den ska vi gå på.

Dags att ta tag i dagens postskörd. Önskar en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar