onsdag, juli 20, 2011

Fortfarande förkyld..det vill som inte gå över. Tur att jag snart har semester, inte för att jag jobbar ihjäl mig direkt men då slipper man ju iallafall ha klockan ringandes 0515.

Idag är det onsdag och Cornelia har problem med ett öga. Antingen inflammation eller en vagel. Synd om henne är det iallafall.

På TV ikväll: Wallander: Faceless killers

Brittiskt kriminaldrama från 2010. Kommissarie Wallander och hans team undersöker mordet på ett äldre par, Maria och Johannes Lovgren. Precis innan kvinnan dog hann hon uttala ordet utlänningar till Wallander. När den informationen läcker ut till pressen sätter det igång rasistiska hämndaktioner. Utredningen går så långt att Wallander riskerar sitt jobb i jakten på den skyldige. Samtidigt har Wallander personliga problem, hans hälsa är dålig, han har svårt att acceptera sin dotters nye pojkvän och hans fars demens blir allt värre.




I rollerna: Kenneth Branagh, Jeany Spark, Arsher Ali, Richard McCabe, Sarah Smart, Roger Watkins, Johanne Howarth. Regi: Hettie Macdonald.


Undra om detta kan vara nått att titta på, annars så fanns det inte så mycket just ikväll.
Eller jo det finns mycket på TV men jag vet inte om det var nått bra..Eller jo vänta Tinas Sommarkök är ju kl 20,00 i 4:an och Sommarmod kl 21,00 i 1:an med Leif GW Persson. Jo men jag ska nog kunna sysselsätta mig vid TVn även ikväll... Måste dessutom tvätta oxå.

ha en skön onsdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar