tisdag, april 24, 2012


Helgen som har varit har verkligen varit bra. Vi började löradgen med lite städning och besök av kusin Z med pappa. Cornelia fick sina födelsedagspresenter och sen var hon ute med sin pappa i vedmaskinen. Jag bakade tårta och ja till sist blev den bra om jag får säga det själv. Cornelia hade nämligen beställt en prinsesstårta i rosa fast det skulle varit en liten spetskant på tårtan oxå, men jag hade inte tid eller ork eller råd att köpa de verktygen så hon fick  fya rosor istället o ch hon verkade nöjd när hon fick se den. Hom blåste även ut alla ljusen oxå och var nöjd så, hon ville bara ha skalet sa hon och en blomma så det var väl vad hon åt då typ.

Ja sen var det ju mat och kaffe och snaps och sånt för oss vuxna. Min pappa som är bonde berättar då att han ska släppa ut sin adjur på söndagen och detta hör då min lilla tjej och hennes kusin och vill följa med så så fick det bli. Faster kom med båda pojkarna dagen efter till Pappa/Morfar och så hade vi KOSLÄPP - magiskt.
När kossorna kommit ut på grönbete och tjuren Ferdinand fått träffa alla sin damer så gick vi in och fikade "gofika" och sen gick vi ut och "städade" i lagården och sen åkte vi hem med en tupp som Farmor/Svärmor/Mamma skulle ha, hon döpte honom även till Stiffo *stackarn* Jag tycker han skulle heta Allan-i-Dalen som tuppen i Robin Hood.

Söndags kvällen gjorde vi inte så mycket mer utan H var i veden och sen sprang han en runda och jag, jag förberedde inför måndagen och arbetsveckan.

Ja födelsedagspresenter fick hon ju så klart lilla hönan och bland annat en Jump Suit av Mormor och W som hon fick dagen hon fyllde och den har vi redan fått tvätta åtskilliga gånger så den var poppis, en docka  som har krypa och gå och så fick hon en sparkcykel, Hello Kitty walki talki och så har hon fått pärlor och en jättefin resväska i prickigt och en barbie med bebis och annat smått och gott.
Hon var supernöjd med allt jo och en my little pony karusell som hon har lekt med mycket.

Kram Lina 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar