torsdag, augusti 15, 2013

Dragen gris

Dragen gris, då kanske nu tänker på Griseknoen i Emil i Lönneberga, men det är fel.... Jag har gjord pulled pork idag och dra-mig-baklänges-på-en-liten-vagn vad gott det var.

Hade en hel karré på 1,5 kg och sen blandade jag ihop vitlök, salt, paprikapulver, farinsocker, cayennepeppar och spiskummin och gnodde in det i köttbiten och sen in i ugnen på 125 grader i 8 timmar. Jag gjorde en sås oxå som jag penslade på med jämna mellanrum och i den hade jag barbequesås, farinsocker, svartpeppar och äppelcidervinäger och ketchup.
Efter 8 timmar så trillar köttet isär när man tittar på det. Hade det i piratens med sallad och gurkan och barbequesås och crème fraîche. 

Nu lite kaffe och sen en liten joggingrunda!!


I morgon tror jag vi tar och besöker Dädesjömarknad.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar