fredag, december 06, 2013

Stormen Sven

Det lyser hos grannen fortfarande och det känns tryggt, det betyder att det inte har fallit ner träd på ledningen, sen har det ju med all säkerhet blåst ner träd i skogen och längs vägen. 
Jag är nu mest orolig över att min älskade man är ute på vägarna, har har varit på hockey ikväll. Hoppas inget hänt, han har inte hört av sig.

Det är inte längesen vi hade Stormen Simone på visit, hon ställde till en del och jag känner på mig att när Sven är klar då har han oxå orsakat en hel del otyg.



Tur att trädet föll åt rätt håll! Jag borde kanske flytta bilen, den står visserligen där den ska men om jag har riktigt otur så faller väl trädet ner över den. Och det finns säkert inte en försäkring som täcker det.


Jag har stormsäkrat idag, efter min förmåga, jag har även fixat till det hos vår kanin Stampe, hoppas han blev glad. 


En vädur som är svart och så jädra snäll och trevlig. Han håller nog i sig ikväll där ute tror jag, lille vännen, för mig hade han gärna fått bo inne men det hade nog varken han, katten eller hunden gillat.

Nu körde det förbi en bil och få väljer jag att tro att vägen är öppen, att inga träd har fallit ner. Vilket i min värld betyder att mannen i mitt liv snart borde vara hemma.
Jo blåser gör och och det tar i ibland så man undrar om taket sitter kvar i morgon.

Nu ser ni kom han, eller ja det kom en bil i alla fall. Jo men visst var det min kärlek. Nu kan jag sova gott.

Kram Lina
❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar