måndag, april 28, 2014

Helgen som gick

 
Vilken härlig helg det har varit.
Jag var hemma i fredags och tog hand om sen snorig och hostig liten Lova.
Lördagen var jag och min stora sessa på salongen och blev fina i håret och hon i öronen oxå.
Lova och H var på visning och sen var hon hos farmor en stund och vilade.
 
I söndags var jag och C på loppis för att  försöka sälja av lite leksaker och barnkläder men det gick sådär. Det var första gången det var loppis där så vi hoppas och tror att det blir bättre nästan gång. För att det blir en nästa gång det hoppas jag oxå, det är ett trevligt initiativ och det var ju ändå 21 anmälda till loppisen.
 
Annars har helgen varit lugn och stilla och alldelses underbar.
Solen har varit varm i ansiktet och sandlådan har varit öppen för lek.
H har varit ute och kört motorcykel.
Känslan i kroppen har varit skön och lätt liksom och även om mornarna har varit tidiga så har kvällarna varit sena och det är ju alldelses underbart. 
 

 
Hon älskar sin docka, bär runt på henne och matar och lägger filten på.
Tar hand om denna docka på ett sätt som nästan är lite rörande att denna lilla människa kan ha så mycket kärlek i sin kropp redan.
Hon har lärt sig säga "kaka" denna helgen oxå. -Kaka, säger hon och pekar på bänken, då är det kex hon vill ha och det får hon ju såklart.
Hon äslkar sin storasyster lika mycket. Hon kramar och klappar och pratar och gestikulerar när hon är i närheten och hon vill bara vara nära, än så länge så fungerar det bra. C är så bra med henne och tar hand om henne precis så som en storasyster gör.
 
Kram Lina
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar