onsdag, juli 08, 2015

Att ha onsdag

Det blir en bildlös onsdag idag.
Har lite ångest idag då jag ska sammanställa lite bokföring, jag får ont i magen och ångest och blir på dåligt humör, men det är bara för att jag inte kan det. Men det är ju ändå ingen skön känsla, trodde verkligen inte att det skulle vara så mycket som det är. Men jag får ta lite i taget, jag ska verkligen försöka hjälpa till. Men jag kommer inte att ta över och köra på egenhand tror jag inte.
 
 
Färgen har äntligen kommit så nu kan jag och flickorna fortsätta att fixa lekstugan så den blir klar på riktigt, vi behöver nog ta en liten tripp till IKEA och handla lite nya möbler också och lite tillbehör så det blir fint där. Ett nytt parasoll till fikabordet från Rusta behöver de också. jag köpte att bord med bänk förra året men tyvärr så har parasollet gått sönder redan.
 
Jag har köpt Chalk Paint till lekstugan, det är en lättfärg att jobba med tycker jag och det krävs ingen underarbete heller och det passar mig perfekt.
 
Passar på att lyssna lite på Sommarpratarna nu när det är lite lugnare på jobbet idag handlade det om Héidi Fried som överlevde koncentrationslägren Auschwitz och Bergen-Belsen under andra världskriget. Intressant att lyssna på och lärorikt och samtidigt så hemskt. Jag har besökt Schachenhausen, ligger på gränsen mellan Tyskland och Polen, för många år sedan och det är inget som jag glömmer i första hand. När jag tog steget över in på området så blev jag sorgsen, det var en läskig känsla. Nä usch det vill jag nog inte prata mer om idag.
 
Nä det är dags att bege sig på ångesten och bokföringen och det dåliga humöret, inget jag ser framemot alls, men jag ska göra det.
 
Hoppas ni får en fin kväll.
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar