onsdag, juli 15, 2015

Att ha full fart i trädgården

 
Den blommar nästan så det gör ont i den. Den är helt underbar min kaprifol från pappa. Den har en fin plats på vedboden, bredvid dörren trängs den med oss när vi behöver in där och hämta ved. Den klamrar sig fast på en spaljé fast det ser nästan ut som om den ska falla vilken sekund som helst.
 
 
 
 
Kollade till min chili  i går igen och  nu ni kommer där ännu mer frukter. närmare bestämt 6 st gröna små fingrar hänger nu där och väntar på solen.
Jag har aldrig odlar chili tidigare. Detta är  en sort som heter "Padron" Var tionde chili ska visst vara riktigt stark. Sorten kallas Ryst Roulette.  Vi får väl se hur starkt den blir.
Denna kommer så klart från Nelson Garden

 
 
I går kväll kom min syster och hennes familj, de ska stanna några dagar och det är så mysigt, hoppas de stannar längre.
Flickorna har så roligt ihop när de gungar, leker med dockor och gosar med kaninen. Det är en sån härlig känsla att se kusinerna tillsammans.
 
Idag blir det jobb och sen hem och umgås, kanske måla lite eller åka på sightseeing till nån liten boda med keramik. ja jag tänker på LERA.NU 
Linda har så mycker fina saker, nästa så man trillar av pinnen. fågelbad blomstöd och annat mysigt, helt klar värt ett besök om ni är i närheten.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar