torsdag, juli 16, 2015

Att stiga upp tidigt

 

Idag ringde klockan som vanligt vid 05,00 och jag steg upp, men när jag kom ut så var det inte längre sommar, det var fuktigt i gräset och luften jag andades in var augustiluft.
 
Jag var tvungen att gå runt huset och se hur fint det blir. Ja, det kanske inte se mycket u för världen men i mitt huvud är det de vackraste huset i byn. De små kattvindsfönsterna är nu nertagna för att bli målade och sedan ska de upp igen och väggarna på insidan ska rivas och där kan flickorna dockor och gosedjur sitta och titta ut när de inte är hemma och tar hand om dem och kramar dem.
 


 
Bilden är tagen samtidigt men här ser man att solen faktiskt har gått upp.
Det är en ljuvlig morgon i tysthet, det som hörs är när kaninen hoppar upp och ner i sin bur och en och en annan svala som susar förbi.
Underbart!


 
Nu tittar även tomaterna fram, de är inte så många men de kommer blir goda. Hur lyxigt är det inte att kunna gå ut barfota i trädgården och hämta in lite tomater, solmogna, varma tomater, och skiva ner på mackan eller i salladen.


 
Detta vackra träd vakar över min bil vareviga natt. Här under ligger även min mans första katt begravd.
 
Nu dags att bege sig på arbete, bara två dagar kvar, sen är det semester och mys med familjen.
Längtar som tusan, men förts några dagars arbete.
 
Kram Lina
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar