söndag, mars 26, 2017

Att sätta igång odlingen

Oj oj oj vilken underbar helg vi har haft.
Dans i lördags och grill å kvällen och barnen hade det så härligt ute. Solen har varit framme och trots att de har blåst så har det varit skönt. Kaninen fick rent i sitt hus också.
 
Idag har jag och C varit i stan, L skulle vara hos farmor sa hon bestämt och då fick det bli så. De hade hittat blåsippor när de var ute.
Jag och C var och handlade pallkragar och krukor och lite annat smått och gått.
 
Jag har satt frö på förodling
Tomat, Squash, Solros, Lavendel och Grönkål
Har några till som jag ska sätta igång snart men det blir nån om nån vecka.
 
Hängde upp min växtbelysning också.
 
 
 


 
Jag har grävt upp mitt trädgårdsland nu och håller på att göra iordning med marktäckväv och plattor och pallkragar. Ska göra det fint och lättarbetat tänkte jag.
 
 
Nu har vi varit ute på årets första cykeltur - varit och kollat på den nya vägen, eller den renoverade vägen, lyssnat på porlande vårbäckar och kollat betande rådjur.
Snart dags att krypa ner i sängen.
 
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar