måndag, mars 06, 2017

En helg som gått i ett

Aktiviteterna har verkligen avlös varann denna helgen.
 
Vi började i fredags kväll med invigning av salongen som är nyrenoverad och har fått nytt namn. Nu heter salongen Studio K A och innefattar klipp och tatuering. Så jäkla häftigt tycker jag.
 
Vi packade in oss bilen med blommor och barn och åkte in och åt snittar och drack bubbel.
Kollande på när Andreas tatuerade live och flickorna blev klippta av bästaste frisörmostern. Vi var även med i utlottningen och presentkort på tatuering och gissa vem som drog hem 1:a vinsten....
nääää för tusan inte jag inte men mannen i mitt liv drog väl vinstlotten på 2000 kr.
* Grattis Hampus *
 
 

 


 
Vår vackra vackra, soon to be 9 åring i svart bomberjacka från Lager 157, smutsrosa sneakers från Din Sko och goodiebag från Grazette of Sweden

 
och så vår tuffa lilla 4 åring i Bomberjacka från Lager 157 och sneakers från Din Sko
Klänningen kommer från Pompdelux förra säsongen och det är en favorit i hennes garderob. Bestämmer hon själv (vilket hon gör alltid) så blir det denna klänning.
 
Det var vår fredag.
 
Lördagen drog vi först på dans med C och sedan packade vi in mormor och W i volvon också och drog vidare på födelsedagskalas hos kusinen som precis har fyllt 6 år. Där väntade kallmarinerad kyckling (sååååå jävvvra god) med pastasallad och kladdkaka till efterrätt.
Mysigt att få träffa kusinerna som bor en bit bort som vi inte träffar så ofta.
Sen packade vi in oss i bilen igen, mätta och glada och lite trötta, och styrde bilen in mot landet igen. Vi hann hem lagom till Melodifestivalen och andra chansen.
 
Det var vår lördag.
 
Vi åt en gemensam frukost hela familjen i söndags och sen körde vi C på kalas i Badhuset och undertiden ho kalasade och badade så var jag och L hemma och tvättade och städade och lagade lite mat. Sen hämtade vi storasyster och åkte vidare på klädparty. Nämligen hem till faster Cissi och kusinerna. Flickorna lekte och jag kollade fina kläder.
 
Har ni hört talas om House of Lola?
Om inte så kan jag rekommendera er att kika in på deras hemsida HÄR
Allstå jisses säger jag bara, detta är verkligen min stil och laggen är mjuka och följsamma och passar en kropp som min som inte är en Baywatch kropp direkt utan mer än 37-årig-två-barns-mamma-kropp-med-lite-extra-här-och-där
Prislappen är lite högre men kvalitén är underbar!
Det går att shoppa via hemsidan eller via hemförsäljning. Det bästa med hemförsäljning är ju att du får prova kläderna innan. Men de beskriver kläderna bra på hemsidan också tycker jag.
Jag köpte mig ett par grenhängarbyxor i svart och en födelsedagspresent till C.
 
Ja det var ju fika i forma av kaffe och fruktsallad också. Under tiden vi satt inne och hade det mysigt så hade vädret bestämt sig för att gå från vår till vinter igen så den 5 cm hade det kommit på 3  timmar.
 
Ja det var så söndag det.
 
Vi fortsätter även måndagen med  aktiviteter i ett och idag är det grymt måste jag säga, vi startar dagen med ett BVC besök för får 4 åring som ska kontrollera sig. Hon kan ju både räkna och skriva sitt namn och prata rent så jag är inte det minsta rädd att hon inte ska bli godkänd.
Ja sen ska vi jobba en stund och sedan vidare till Gympa för både mina darlings och sen får de följa med mig på möte med Föräldraföreningen för deras pappa ska på Ungdomssektionsmöte med fotbollen. Men sen ska vi hem och mysa! Jag ska inte göra nått annat än att mysa med dem när jag kommer hem - Läsa bok i sängen och prata om hu dagen har varit.
 
Ja så blir vår måndag.
 
Hoppas att ni haft en härlig helg också.
 
Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar