torsdag, april 27, 2017

Att vara hemma med sjukling

Nej, nej det är inte hunden som är sjuk, även om han har lite krämpor han också som en dåligt knä och en dålig höft. Nä det är lilla L som fortfarande inte är återställd, det är hosta och nu snor och lite förhöjd kroppstemp som spökar fortfarande.
 
Var bara tvungen att komma ut lite och andras frisk luft efter en halv dag inne. Jag packade ner henne i vagnen och så tog vi hunden med oss och gick en runds på 5 km i skogen, så underbart var det och regnet höll sig bort också.
 
 

 
Hunden var trött efter promenaden och sov ute på gräsmattan resten av dagen. Gick nog lite för långt med honom eller i för rask talt för han haltade lite sen. Stackarn. Men nu får han vila i morgon för då åker jag till jobbet och lilla L får vara hos farmor igen.
 
Möblerat om lite i sovrummet på förmiddagen, bilder kommer på det, och fixat lite på sessans rum med sminkbord och lite, nu söker jag en rund spegel som hon skulle kunna ha där.
 
I morgon är det fredag igen och det är dags för mig att fixa fikat kanske, har hittat ett recept på sockerkaka i gjutjärnspanna, vi får se hur det smakar, men jag sa testa det i alla fall.
 
Kram Lina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar