måndag, april 10, 2017

Helgen i bilder

Effektiv helg
 
Jag har nästan blivit klar med grävningen av mitt/vårt trädgårdsland som ska uppdateras med pallkragar o plattor.
 
Städat och torkat golven i huset efter hallrenovering så blir det dammigt som tusan och nu när an springer ut och in med skorna på sig så var det behövligt. Dofta ljuvligt när golven är nytvättade.
 
Hjälpt mannen att plocka ris och grenar efter en asp som han fällt till älgarna i vintras.
Kört fyrhjulingen för första gången har jag också gjort. Han blev nog trött på mig mannen där för jag fick inget val utan det var bara att köra.
 
Igår var vi i stan på förmiddagen jag och mina flickor. Vi skulle prova ett par nu Adidas byxor till C som fyller år om en vecka. De skulle vara smala, inte för långa och sitta lite tajtare, Ja tjena, hoppet mellan 128 och 140 cl är ganska stort, men hon valde ett par i stl 128, stl 140 var som ett tält på denna lilla kropp. Sen köpte jag lite annat mojs till henne också.
 
Hoppas nu att hon blir glad för sina paket.
 
Ja sen på eftermiddagen när vi kommit hem och fått lite mat i oss så tvättade jag bilden och kusinerna och flickorna var iväg med Hampus och satte upp en tunna med majs till grisarna. Han var så trött på dem i lördags morse när han kom upp till en av åkrarna så hade de varit där och rotat upp den igen så det var bara dit med gräsharven igen och sen ringvälten och nu är det fint igen. Så nu ska han nog vaka lite på gris på kvällarna. Sen hämtade de ved med fyrhjulingen och då passade jag på att motionera hunden. Han var sugen på att jogga lite så det gjorde vi, tänkte att det är lika bra att smida medans järnet är varmt och det gick bra, han har inte haltat
 idag.
 
Sen var det en lugn kväll med lite kaffe och lite prat runt köksbordet och så körde vi en viltrunda innan det var dags för flickorna att sova. En härlig helg helt enkelt.
 





Kram Lina
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar