söndag, maj 07, 2017

En underbar underbar helg




 
 
Har hunnit med så mycket i helgen, som att färdigställa min lilla odlingsplätt med pallkragar och stenplattor/betongplattor. Jag är så nöjd, helt själv för egen kraft har jag lyckats åstadkomma detta.
Nu ska jag bara så lite oxå, är redan sugen på att göra en likadant på andra sidan trädet men nu har jag inte plattor så det räcker tyvärr.
 
Det har varit så varmt och skönt hela lördagen, flickorna har städat ur lekstugan och plockat ut fikabord och solstolar och sparkcyklar och studsmattan har också kommit fram.
De kommer att ha sån träningsvärk efter denna helg.
 

Vi har firat världens coolaste 8 åring också. Men en superfin Manchester United tårta.
Vi gav honom en resväska, en vit resväska hade han önskat sig så så fick det bli och ett par kalsonger från A-Z (Zlatan)
Tror att han blev nöjd i alla fall.
 
En underbar lördagskväll med god mat och gott sällskap.
 
 
Idag söndag har det inte varit riktigt lika varmt men ändå skönt.
Jag har rensat landet på framsidan, där jag har växter från mina farmors trädgård, ska försöka få lite ordning på den, den har tyvärr varit eftersatt men det vore bra om jag kunde få fram en bra linje för roboten att följa.
 
Jo men visst, min käre make har investerat i en robotgräsklippare, så nu kanske vi kan träffas lite mer, han klipper bara gräset på en, ibland två fastigheter nu då när den blir installerad. Ja och så fyndade han en handjagare på den andra fastigheten som han äger som han fick igång så nu tror jag att även jag kan klippa lite gräs där roboten inte kommer åt.
 
Nu är det dags att inta sängen efter en helg i trädgårdens tecken, bra träning har det varit.
Första dagen på C9 avklarad också och det har gått bra, trots att jag hade tre i soffan som moffade chips när vi kollade på Sing, den är förresten helt otroligt bra, den ska jag köpa till kidsen.
 
Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar