tisdag, maj 02, 2017

ja men jisses vilken helg

 
Den är bildlös för jag kan säga att jag har inte hunnit med att ta en enda bild på hela helgen, vilket är skittråkigt men så blir det ibland när livet hinner ikapp.
 
Lilla L har ju varit sjuk hela förra veckan med hosta och feber. Natten mellan fredag och lördag så sparkar hon runt i sängen fram till på tidig morgon och då visar det sig att hon har ont i örat, inte en tår eller att hon klagade utan jag fick dra det ur henne.
Det visar sig på morgonen när vi vaknat att det har spruckit i örat och då var det inte svårt att få en tid på jourlökarcentralen så in med henne till Växjö och så  fick jag be H lite snällt om han kunde hjälp mig att köra C till dansen.
Vi körde ungefär samtidigt och sen när vi hade hämtat ut penicillinet och kommit hem så fixade jag lite mat och plockade ihop lite och sen var det dags för C att åka till stan för Pizzakväll så vi hämtade upp hennes kompisar som hon dansar med och for till Växjö för andra gången den dagen och sen hem på kvällen men en ganska nöjd tjej. Hon är så otroligt duktigt och hon gav verkligen järnet den kvällen så hon tog hem tävlingen för Level 2:are.
....... S T O L T    M A M M A .......
 
I söndags var hon åter igen och dansade men då slapp jag köra, jag fixade och donade inne en stund och H var ute och körde ved med grannen, så nu är veden för vintern 2017/2018 klar och inkörd i vedboden - Älsk på det -
Sen när C kommit hem så var hon inne och lekte med L och jag var ute och bar plattor till mitt/vårt trädgårdsland. Snart är det klart och då ska jag så sallad och sånt gott där i.

Måndagen var hon mycket piggare så då var vi ute en del i det fina vädret och sen var vi på kalas och efter det var det fotbollsträning för C och sen hem och sova.

En fullspäckad med bra och trevlig helg faktiskt.

Kram Lina
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar