tisdag, april 23, 2013

Växer så det knakar

Idag har vi varit på BVC och vägt och mätt igen och det såg bra ut, Lovisen är 59 cm lång och väger nu 5160 gram. Hon är e1 cm längre än sin syster och 200 gram lättare än Cornelia när hon var 2,5 månad. Nästa besök är om 2 veckor och då är det vaccination som gäller. Hoppas att det inte blir nått konstigt bara för helgen efter vaccinationen eller 3 dagar efter vaccinationen är det dop, men det ska nog inte vara några konstigheter. Ja hon var nöjd denna gången i alla fall.
 



Ibland kommer det bara över mig att pappa inte finns mer, fattar inte att det är 9 månader sen han försvann från mig/oss. Undra om jag någonsin kommer att komma över det eller inse att jag inte får träffa honom mer. Saknar honom så det gör ont i bland, speciellet när det är något roligt som ska hända eller som har hänt. Skulle vilja ta telefonen och ringa till honom och berätta om allt som händer med Lova och Cornelia men det  går ju inte och det kan göra mig frustrerad och arg och besviken fast mest ledsen faktiskt.
Tänk pappa om du kunde tagit ditt förnuft till fånga och aldrig gjort det, valt bort livet och oss, vi som älskar dig. Jag bryr mig inte om alla saker som vi ska dela på efter dig, jag skiter egentligen i vilket, fast jag vill ju ha nått litet minne, jag har din ena klackring i alla fall, S har din vigselring och din konfirmationsring och I har din guldlänk. Det var lite konstigt här i helgen, din bil var här men inte du och det kändes tomt, tur att inte Cornelia tänkte på det. Men men nu är bilen såld och borta här i från. Jag biter ihop och fortsätter mitt liv utan dig och det går bra, men jag saknar att ha något att ringa till när jag undrar över något som när jag satt med EU-bidragen, vem ska jag ringa och fråga? Du fanns ju inte där så det fick bli en kär gammal vän i stället, ja jag ringde Tore och han hjälpte  mig. Det är så mycket annat också som jag behöver fråga dig om ja det kommer ju nästa varje dag saker och ting som rör gården och jag vet inte vem jag ska fråga eller hur jag ska göra.
JAG SAKNAR DIG ditt helvete......
 hittade ett kort i bilen idag på dig och Cornelia och hon säger att hon blir glad när hon ser dig nu och inte ledsen och det är ju jättebra, tycker så synd om henne, hon kan inte förstår varför, precis som vi andra, varför du gjorde så här och det är nog mest det att hon blir ledsen i bland som gör mig så arg och besviken.. Sen tänker jag på Lova också som aldrig kommer att få träffa dig och lära känns dig så som Cornelia gjorde. Hon säger  när vi är hemma hos dig att hon saknar när ni lekte med lego och dansade och hade så kul i hop. Det är ändå skönt att hon ser det roliga och kan minnas det.
Ja du pappa....vi ska enas nån gång du och jag och då ska jag få svar på varför men tills dess så får du ta hand om oss och se till att det går bra för dina barnbarn.

Älskar dig och saknar dig.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar