lördag, mars 19, 2016

Att älska doften av ny bok


Nu finna boken även i min ägo. Den är så fin och så inspirerande. Fina bilder och enklar och bra recept. Denna gör nu boken "alla fingrar gröna" sällskap. 

Boken är en liten vårpresent från företaget jag jobbar på, den var verkligen en uppskattad present. 

Igår lväll jobbade jag med medlemsregistrer för föreningen jag är kassör i, inte helt enkelt att på några få dagar kasta sig över detta men det är ett enkelt program från Visma som är framtaget för just föreningar så det ska nog gå bra. 

Idag väntar Street Hop för sessan hela eftermiddagen. Först träning och sen en härlig pizzakväll med träning och tävling för de som vill. Förra gången hon var med så vann hon en tävling. Bra för motivationen och sjäklart så var hon stolt och jag oxå. 7 år och ställa upp i en tävling med många barn som är helt okända. Hon är tuff min sessa.

Ja så nu kör vi lite plantering. Har sått malabarspenat frön och satt lite smörgåskrasse, snart är det fullt i köksfönstret. 

Härligt nu när våren är på väg, solen skiner in genom ett smutsigt fönster och påminner om att det är dags att putsas, fåglarna spelar för fullt och motorsågen hörs på avstånd. De sista vindfällorna ska arbetas upp och sen är det dags för veden att bli upoarbetad. Det finns att göra här på Björkelund. Men jag skulle inte byta bort det för alla pengar i världen.
Bästa tiden att bo på landet är nu.

Önskar en trevlig lördag.

Ta hand om dig och gå ut och njut av solen.

Kram Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar