fredag, mars 04, 2016

Att säga på återseende.

Att ta ett sista farväl av någon man tycker väldigt mycket om är tungt. Men att samtidigt  bli påmind om alla ljusa stunder och roliga upptåg gör att det blir lite lättare. 
Vi har idag sagt på återseende till en liten man med ett stort hjärta, min svärfar, barnens farfar och min mans pappa. 
Jag fick äran att för ungefär 19 år sedan träffa honom för första gången och jag tror att vi fattade tycke för varandra direkt, så var det i alla fall för mig. 

Min lilla höna sa idag när vi efter minnesstunden åkte tillbaka till graven för att titta på alla de vackra blommorna att nu är farfar i hissen på väg till himlen. Det var fint sagt av en treåring tycker jag.

Min älskade pappa har nu fått ännu en vän att språka med där uppe. De kan sitta där på varsitt moln och prata om skog och snickeri och dricka kaffe.

En tung dag börjar lida på sitt slut.
Trött i kroppen och huvudet så nu är det sängen som gäller.

"Han är inte borta, han har bara gått lite i förväg."

Kram Lina
❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar