torsdag, september 29, 2011

Torsdag

Vill klä om stolarna till mitt matmöblemang. Just n u har  jag olika färg och tyg på sitsarna men jag har hittat ett jättefint tyg på www.ellos.se som är svart och vitt eller naturfärgat. Själva möblemanget är brunt ekfanér, önskar att jag kunde måla det vitt men maken säger att det blir inte fint om man målar på fanér och jag måste väl kanske tro på honom, han är ju trots allt möbelsnickare i grunden eller maskinskickare. Tänk ett helt möblemang i vitt, ååhhh vad fint och jag kan se framför mig hur det skulle se ut, nåja, drömma får man ju göra, det kostar ju inget. Sen mina fina stora kandelabrar i svart gjutjärn. Jag har en auktion på Tradera nu där jag bjuder på ett par fjärilar i gjutjärn och jag vill verkligen ha dem de är så fina. Hoppas hoppas att jag vinner dem.

Idag ska jag till körskolan när jag har slutat jobba. Hampus och Cornelia skulle köra ner till T-ryd och hämta en kontakt, undra om de kanske kan ta hem en säck hundfoder.

lund idag blev Potatisbullar, Vitkål och Lingonsylt. Det ver verkligen jättegott. Jag har ätit pasta i flera dagen och såg verkligen fram emot potatissmaken. Ikväll blir det nog Kålpudding eller falukorv och potatismos. Hinner/Orkar jag ska jag även baka lite bröd.

Det har öppnat en ny butik i stan, den påminner nog om Panduro (vet inte vad den heter) men i skylten var det en massa pysselsaker och den ska jag besöka efter jobbet i morgon , innan min klipptid. Oj oj oj vad det ska bli skönt att klippa sig, jag behöver det verkligen. Iof så är det inte långt men det är långt för den frisyren jag har.

Hoppas er dag blir lika fin som min

1 kommentar:

  1. enligt Timell så funkar det att måla på fanér. Du behöver bara försiktigt rugga upp ytan innan bara och torka rent från damm. Testa på en stol eller nått innan...

    SvaraRadera