onsdag, augusti 08, 2012

En helt vanlig dag

åhh vad jag tycker att det är skönt med en helt vanlig dag.

Det är ingen sommarvärme direkt så vad passar bättre än att sitta lite vid datorn och utforska vad granngården har att erbjuda oss hönsägare, hahahah, ja jag vet, jag tycker dock att det är så mysigt med hönor och sånt och nu är jag inne på att skaffa en kanin oxå. Ja vaa faan, jag har alltid haft kanin innan så varför ine nu, Sessan är så pass gamal så hon fixar det. Nåja vi får se, hennes pappa blir så trött på mig men jag älskar honom för det! En kanin blir det så småning om !!

Vi bygger, nä förlåt, Hampe bygger hönshus och vi hjälper till så gott vi kan, vi har städat där ute och plockat undan skräpet så lite hjälper vi till.
 Han är i väg nu med Sessan och inhandlar reglar och OSB-skivor som vi ska klä hönshuset med. Åhh det kommer att bli så fint när det blir klart, han är duktig min man det är bara så och det bästa av allt är att när han väl tar tag i det (vilket kan ta tid som vissa av er vet) så gör han det ordentligt, så jag vet att det kommer att blir både fint och stabilt!

Ikväll ska vi till våra vänner i Allatorp och grilla lite och där vet jag finns en kanin som är utpekad av innehavaren av gården till min dotter, nåja vi får se vad lite öl och grille kan göra med min man, han är nog inte så svår övertalad när det kommer till sin egen dotter för hon har honom lindad runt sitt lillfinger. Ja de där två, de är allt bra söta ihop.

Nu ggott folk ska jag vispa ihop en våffelsmet och sen blir det fika här i huset.

Ha nu en fin dag.

Kram Lina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar