fredag, augusti 31, 2012

Höstmyskänsla

Jag har en höstkänsla i kroppen idag, en sådär ni vet när man vill klä på sig en stickad tröja, raggsockor och sen ta på sig gummistövlarna och ut i trädgården och kratta och räfsa och dona.
Jag är verkligen en höst människa och mår som bäst på hösten när det ör lite mörkt och grått och trist, vet egentligen inte varför för jag ser inte mig själv som mörk, grå och trist fast jag är kanske det.
 
Idag när jag kom till jobbet så kom min fina arbetskamrat samtidigt, Fru M, hon hade gjort ett fågelbad elelr ljusfat eller vad man nu till ha det till i betong, och det är såååååå fint och jag blev så glad (bild kommer i em) jag har pratat om att jag vill göra detta, men det har ju aldrig blivit av. Men tackvare en finfin arbetskamrat och kompis så har jag nu ett och detta ska jag vårda ömt. Ett stort hjärta till dig Fru M.
 
Just nu i mitt huvud så tänker jag på julen allstå alla förberedelser och pynt och don som man håller på med inna, ja mossnallar och kransar och hjärtan och annat som man fixar och trixar med, det kan jag längta efter nu. Gå ut i skogen och mysa, men det är nog detta gråa mörka väder som är idag. Tända ljus och mysa framför brasan.
 
Ha en fin dag.
 
Kram Lina
 
 
pssst...Pappa, du....saknar dig det vet du ju att jag gör så det behöver jag ju inte tjata om kanske. Vi ska träffa en jurist idag som ska hjälpa oss med bouppteckningen, om det är nått speciellet som du tänker på så kanske du kan framföra det på nått vis är du snäll, så vi vet. Det vore verkligen jättebra. Så jag säger väl tack på förhand när det gäller det och jag återkommer om det är nått annat som jag funderar på. Älskar dig!

1 kommentar: