torsdag, augusti 02, 2012

Han fattas mig....

Ja det gör han verkligen, min älskade älskade pappa.
Får inget riktigt gjort idag och det är nog för att vi ska ha begravningen i morgon. Det ser vi inte fram emot!! Usch och fy och tvi men jag är säker på att den kommer att bli fin. Gert Blom kommer att spela på  sin trumpet en låt som heter" Seven Spanish Angels" eller "Sju av himmlens änglar" som den heter på Lasse Stefanz skiva! Japp vi valde den låter för att den säger en del samt att Lasse Stefanz var pappas favoritband, inte att dansa till för de spelar för fort men att lyssna på och att dansa hemma till.

Jag saknar honom så mycket och det gör så jävla ont, faan rent ut sagt morgondagen kommer att bli en mardröm. Cornelia skrattade i sömnen härom morgonen här Hampus steg upp och när han frågade henne längre fram på dagen sen om hon kom ihåg vad hon drömde så sa hon att det var hon och morfar som skrattade ihop. De var verkligen bästa vänner de där två. Det är såå såå synd att hon inte får fler härliga minnen av sin morfar. Hon saknar honom för hon frågar ofta varför han inte lever längre och varför han inte ville leva längre och vad svarar man? Vi vet ju inte heller.

Jag önskar av hela mitt hjärta att han är lycklig där han är idag och att han kanske sitter där uppe på ett mål och dinglar med benen och busar med Gibbe, som var syrrans hund, även om Cornelia säger att de inte har träffat varann än utan att morfar är på ena sidan himmlen och Gibbe på andra sidan himmlen.

Man få ju ta en dag i taget precis som innan och jag vet att pappa inte ville att vi skulle sluta leva våra liv utan jag vet att han vill/ville att vi ska fortsätta precis som vanligt. Men det är svårt i bland för det där "som vanligt" inkluderade ju honom oxå vi träffades ju iallafall varannan vecka och pratade i telefon iallafall var tredje dag och det kommer jag/vi aldrig mer att få göra.
Jag vet inte hur många lite tårar som jag har gråtiit men jag vet att det kommer att bli många många fler.

Begravningen är ett litet avslut eller bekräftelse på hela detta hemska men det ger ju en möjlighet att gå vidare till nästa trappsteg (vad det nu innebär) Det är så mycket mer arbete efter begravningen som väntar oxå, Djuren ska skickas i väg, Gården ska säljas, sakerna ska delas upp/säljas och ja vad händer sedan, hur kommer det att vara att aldrig mer komma till gården?  

Ni får ursäkta om jag svamlar med det är så mycket som vill ut samtidigt!


Du pappa....Cornelia har tagit hem hönan med kycklingarna, precis som du ville, de går här hemma nu och har det bra, men det bästa hade varit om du oxå hade varit kvar!!!! Jag saknar dig så mycket!

Ja, vad ska man säga? Jag Älskar Dig och Saknar dig!


Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar