tisdag, juli 09, 2013

Dagen i dag

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen i dag har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din
 
Så sant, så sant.
Dagen idag är Din dag!
 
 
Bilden är tagen 2011-08-01 i Halmstad vid  Stenbrottet
 
 
Går fortfarande runt i cirklar, får ingen riktig gjort, tänker mest på att i morgon för ett år sedan är sista gången jag träffar min pappa. De där känslorna kommer tillbaka och jag känner mest bara för att kräka, känner en ilska som kommer över mig. Är fortfarande arg på honom och kommer förmodligen alltid att vara det men samtidigt så satan jävla ledsen och saknade är så enorm. Det är svårt att beskriva med ord så jag låter bli.
På lördag är det ett år sedan, ett helt år sedan...
 
Tänk vad mycket roligt som har hänt det året, Liten har kommit till oss, Lilla C har blivit 5 år, vi har fått en kanin som heter Stampe vissa dagar och Oscar andra dagar. Vi har kommit ett steg närmare vår renovering av huset. Vi har varit på Skånes Djurpark, något som Lilla C verkligen vill igen så det måste vi ju göra. Mannen har sprungit Göteborgsvarvet och gjort det riktigt riktigt bra.
 
Mitt liv på landet fortsätter även utan pappa och jag är ju inte ensam.
Kram Lina
 
 
 
 
 
 

1 kommentar: