tisdag, januari 10, 2017

Årskrönika del 2

Ja men vi fortsätter väl kika på hur 2016 varit..
 
 
Juni:

 I juni röjer maken ner all sly runt den fina jordkällaren på den nya fastigheten han har köpt. Underbart vackra ljuslila syrener, som jag ska ta sticklingar på och sätta hemma. Man måste älska ljuvligt doftande syrener.
 


 
I slutet av juni åker året av, det blir rakat på sidorna med långa länger. Trivs som tusan med detta.
 
Juli:
 
I början på juli hänger vi på IKEA en heldag och handlar garderober. Det blir så jädrans bra i vårt sovrum och välbehövligt.
 

 
Vi åker till och från älskade Öland där maken springer Viktorialoppet och han gör det så jädrans bra. En hel eftermiddag på älskade ön där solen skiner och det är varmt och skönt, vi äter mat i parken och följer maken under hans tur i Borgholm.

 
Vi drar till Borås Djurpark med syrran och hennes familj. Kan säga att Borås Djurpark är så fin och alla var så nöjda. Lilla L pratar fortfarande om Djurparken så det får bli fler trippar dit, även om det är en bit att åka.

 
I slutet på juli gör maken en ny tävling, nämligen hensmåla Triathlon, Är så impad av honom, Han tränade lite simning kvällen innan. Jag är stolt över honom. Vi var där hela familjen och hejade på honom, flickorna hade gjort en skylt som de hade med sig.
 
Augusti:
 
I augusti får vi vara med när ett nytt liv kommer till världen. Alltid lika spännande och denna gång gick det så bra. En söt liten tjurkalv som vi döpte till Hampus, eftersom det var han som var med vid förlossningen.
 
 
Annars så består vårt augusti av att färdigställa huset utvändigt och det blir så fint vårt lilla hus.




 
 
Vi avslutar augusti med att åka till Astrid Lindgrens Värld, sista helgen de har öppet för hela parken, det var varmt och skönt och lagom mycket folk. Vi tittade på två förställningar av Bröderna Lejonhjärta och två förställningar av Pippi Långstrump och så kollar vi även Ronja Rövardotter och Karlsson på taket och så åker vi tåget runt Saltkråkan.
Ett perfekt avslut på sommarlovet och semestern.
 
September:
 
 
I september spelar vårt stora hjärta sin allra första fotbollsmatch, de förlorade alla matcher men jag är så stolt över henne, hon var tuff  och stod i mål till och med.

 
Efter några veckors sjukdom med blåsljud på hjärtat så tar vi en kvällstur till fågeltornet för att spana på älgar, vi ser dock bara en svanfamilj. Blåsljudet ska vi senare kolla upp så det inte är något allvarligt. Men det visar sig att det är kvar så vi har nu fått tid för ett ultraljud.

 
Jag får tid hos familjens tatuerare. Han hjälper mig med en text som jag har fastnat för och som säger en hel del.
 
"The minute you Think of giving up, Think of the reason why you held on so long"
 
Den hittade jag när pappa valt att ta sitt liv och jag önskar så att han hade läst denna text innan han hängde snarat runt halsen.
 
Oktober:
 
Oktober innehåller inget kul alls, Älgjakten är igång och maken jagar hela helger, jag och barnen sysselsätter oss med olika aktiviteter. Vi firar pappas födelsedag utan honom för 4 året och det är så tråkigt så det finns inte ord för det.
 
November:
 
 
I November kommer första frosten och det är ljuvligt härligt ute.

 
Pysslar ute, och gör en ny typ av gran där jag använder en pinne som jag virar granris runt och så lite mossa på toppen. Den blir bedårande om ni frågar mig, jag är så nöjd med den.

 


 
Jag och en kompismed med bjuda till att stöpa ljus. Jag är HOOKED, jag vill göra detta igen och igen och igen och igen. et finns så många fina mallar. Vi har ute på Qvisingsö i deras gamla stall som de har inrett till ljusstuga. Jag gör en adventsljusstake och fyra enkla ljus med hjärtan. Nöjd och mallig som tusan när vi är klara. Adventsljusstaken är nerbrunnen nu men ljusen med hjärtanen har jag kvar och dem ska jag spara till nått bra tillfälle.
 
December:
 
 
Vi hade gran-letar-lördag och visade resten av familjen denna gigantiska tall. En vacker gammal tall som finns i trollskogen hemma vid. Nåväl, vi hittade varsin gran och sen fikade vi i denna lilla jaktstugan, en mysig dag med pizza till middag.

 
Min underbara amaryllis blommar för fullt. Carmen heter den och jag har köpt den från jobbet.
Kan passa på att berätta att det kommer en tredje stängel på den så än är den inte klar.

 
Ja men vi fortsätter där året började, med en renovering. Denna gången är det hallen vid köksingången som ska få sig ett rejält lyft. Vi hittade en fin fin timmervägg bakom garderoberna so, maken nu har målat vit, nytt tak är inhandlat och nya tapeter väntar. Fortsättning följer på hallen.
 
 
Ja men det var väl  mitt 2016 i korta drag. Det har varit en fantastiskt år förutom att barnens farfar inte finns med oss längre rent personifierad men han är med oss varje dag i tankarna.
 
Jag önskar er alla ett riktigt
Gott Nytt År
 
Kram Lina
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar