måndag, januari 02, 2017

Årskrönika

Ja men herregud var tog året vägen.
 
Jag får summera det med ett händelserikt år med många projekt som blev klara och några som vi fortfarande jobbar lite med. Mest är det ju renoveringen inomhus som tar tid. Med två barn och hund och katt och två heltidsjobb så tar det lite tid och det får det ju göra. Det kommer bli perfekt när det är klart.
 
 
Januari 2016:
 

 
I Januari för ett år sedan såg det ut så här hemma.
Vi hade bara lite kvar i badrummet på övervåningen samt väggarna i gamla köket.
 
 
Februari 2016:
 
I början på februari tar vi farväl av Hampus pappa, barnens farfar och min svärfar. Efter en tids sjukdom så somnar han in hemma.
 Tid för eftertanke och att ta hand om varann lite extra.
Vi saknar honom och tänker på honom varje dag.
 
 
 
Äntligen är väggen klar mellan sovrummet och det gamla köket. Här satte vi igen en dörr och så drog vi om elen med nya rör och kablar. Det var verkligen på tiden för vi hittade tyglindade kablar i järnrör.

 
Duschen på plats och klar att användas. Lagom till H och Ls födelsedagar i februari. Underbart att äntligen har ett riktigt badrum.
 
 
 
Vi passar ju även på att fira trollungen på sin födelsedag och det var en iPad som stod högst upp på listan så det fick hon ju så klart. Det börjar bli dags att fundera ut en nya paket till henne. Det är ju bara 1,5 månad till hon fyller år och dagen efter fyller ju hennes pappa år.
 
Mars 2016:
 
I mars börjar vi med nästa projekt - Vedboden - Det ska bli enklare att hantera veden.
H tar upp en större öppning i väggen och så gräver vi ur golvet.
 

 
Det är ganska mycket som ska ner. Det tar ett par dagar för oss då allt görs med handkraft.
 
April:
 
I början av april skyfflar vi 14 ton grus i och utanför vedboden, Det mesta görs manuellt men lite hjälp av Valtran får jag allt.
 

 
Vi gör en ny parkeringsplats utanför vedboden där vi lägger täckduk under för att släppa gräs.
Egentligen är den till för vedmaskinen och traktorn men funkar perfekt till parkering.

 
Maj:
 
 
I maj lär sig L cykla på vanlig cykel, med stödhjul och hon är sååå glad och nöjd.
Syrran cyklar framför och visar vägen.

 
Jag och H åker till Göteborg, för att H ska springa Göteborgsvarvet och vi passar på att fira vår 10-åringa bröllopsdag där också. Inte med pompa och ståt direkt men vi är tillsammans i alla fall.
 
-----     -----    -----     -----     -----     -----     -----     -----
 
Ja det var ju första delen av mitt 2016. Det är mycket renoveringar och det vet jag att 2017 också kommer att innehålla.
Del två kommer så fort jag har tid att sätta mig vid datorn igen.
Vi håller på med vår lilla hall och ska färdigställa den snart hoppas jag. Sen börjar vi med badrummet på nedervåningen.
 
Kram Lina
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar