måndag, november 30, 2009

Finns det någon högre makt?

Ibland undrar jag, ibland tror jag det och ibland tror jag det inte. Ja i går önskade jag det iallafall. Hade inte kunnat sova utan Grimm ju och det var som om han hörde det för när vi hade lagt oss så kollade Hampus en sista position på honom och då hade han släppt älgarna och hade vänt och var på väg hem och då var klockan 23,30 och jag var skittrött....Men sen ringde Hampsu och sa att han hade honom i bilen och sen kunde jag somna...Fjantig? Svar :JA!!!! men han är ju en i familjen ju. Sen har jag haft mardrömmar i natt, Har drömt att jag bodde på nått stort jädrans fartyg och sen att de var några som skulle kapa detta - nä ingen bra natt alls så jag är super trött idag. Men vi har haft en bra helg i allafall. I lördags så städade vi och gjorde fint inför advent jag och Cornelia och sen på kvällen var vi hos pappa och qua och åt god mat och drack vin och hade det mysigt. Ja o i söndags kom Ina och Johan och då började vi med att dricka lite kaffe och sen bakade vi lussakatter jag och ina (Cornelia sov) och sen gjorde jag en kycklingpaj till middag som vi åt innan vi tog och åkte till Kosta, Där handlade Johan nästan alla sina julklappar, ja jag tycker att de hade mycket fint där. Hampus kan nog köpa sina julklappar där allihop. Ja och sen när vi kom hem därifrån så var Hampus fortfarande inte hemma och hunden var fortfarande ute i skogen och sprang. Ja så jag och Cornelia badade lite och sen eldade vi lite i brasan och mös framför TVn tills hon somnade. Ja sen var det denna eviga väntan på att Grimm skulel komam hem så jag bakade 4 pizzor och när Hampsu kom hem utan hunden för typ 4 gången så kändes det inte alls bra, men ja det är väl jag som är fjantig :) men sen så kom han hem och stupade ner i sin bädd. Idag på morgonen när han hade ätit så brukar det vara bråttom ut men idag var han segare än hubbabubba och han skulle inte gå längre än vad gränsen på gräsmattan var så det var bara att vända och gå in igen. Jaha nä annars har det inte hänt så mycket. Jag har börjat med mina julkort lite grann och sen ilväll måste jag bli klar med hennes julkalender för i morgon är det ju 1 dec.

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar