måndag, november 23, 2009

god mat och trevligt sällskap

iI söndags var vi åt åt middag på Kosta Art Hotel, det var väldigt gott, tack så mycket svärfar. Idag har svärföräldrarna varit gifta i 35 år - det är bra gjort tycker jag. Mina föräldrar hade varit gifta i 30 år i år om de fortfarande varit gifta. Nu har jag bokat körlektion iallafall, hoppas att jag kan sluta lite tidighare nån dag så jag kan köra. i januari lär det väl inte gå men a jag ska göra mitt bästa. Den 12 dec är det lucia i Bökås och jag tror att Cornelia ska vara med om hon vill det är ju inte säkert...Sen ska vi ha lite lussefika hemma på söndag, hoppas att magnus och ida kan komma annars vet vi ju varför och det är ju sååå kul... Sen är det LÖinda och Fredriks tur och sen är det....och sen är det...ja det är så många som ska ha barn nu och det är sååå kul. Cornelia ja hon pratar på om allt. Dagis och pappa och imme = grimm, ja sen sjunger hon och dansar när hon är på sitt bästa humör. HOn var så duktig igår när vi var på restaurang, hon satt i mitt knä och åt med sked från min tallrik (de hade bara 3 barnstolar där).
Hons ka till BVC i morgon och ta spruta....måste ringa o kolla om hon kan få svinvaccinet istället..vill verkligen inet att hon ska blir sjuk i det...nu är det ju flera sm har dött i denna influensan. Så nu har jag ringt hoppas att de ringer tillbaka snart...Jag vet inte hru man ska göra annars, Ja kanske att Hampsu ska köra till Lessebo och vacciner både sig och henne, aja ska hem och fråga honom vad han tycker. Ina kanske kommer på söndag - mysigt om hon gör det. Ska baka lite lussebullar ocj pepparkakor tänkte jag och bjuda på o så kommer Ida på lördag vi ska pyssla lite - det ska bli riktigt trevlig....
Det är dags att jobba lite.

Puss och Kram

1 kommentar: