fredag, oktober 14, 2011

Nu närmar sig helgen

Då är det bara nån timme kvar sen är det helg. Vet inte om denna helger räcker till riktigt. Det är Älgjakt, vedkörning, kusinträff, Kalas och sen måste man ju hinna med lite tvätt och städ där emellan och lite matlagning oxå. Men det ska nog gå, är man uppe i ottan så hinner man mycket. Ska tillbringa helgen men mina nära och väldigt kära. Syster yster kommer från Halmstad med sin söta familj och dem bara måste vi träffa. Sen är det 3+18 års kalas där Zäta fyller tre på söndag och sedan hans storebror som fyller 18 och då blir det ju så klart KALAS, vi har köpt Bilxten McQueen till Z, en radiostyrd till och med, hoppas det blir poppis.

Annars är läget väldigt lugnt. Syrran (den minsta) har varit och tittat på hus med sin söta sambo men tyvärr gick budet upp för högt så de är inte med längre, men det huset var helt i min smak, de som köper det komemr blir så nöjd så. Tror att det är byggt på 30-40 talet, för det påminner om vårt hus, men detta hade då kvar träfasade och de fina fönstrerna. Bilden från hallen man kom in i på framsidan vara bara så fin, en hall i vitt trä.

jag får inte tummen ur att komma ut och plcoka mossa, jag hoppas att jag kan ta mig i krager till helgen och ta med mig Skrållan ut och hämta hem mossa, hon kan ju oxå göra en mossboll som vi kan ha ju. Sen oxå dra hem lite granris.

1 kommentar: